jueves, 18 de noviembre de 2010

Premis Creàtic 2010

Avui és la meva primera incursió dins del Tecnocampus de Mataró. M'he perdut enmig dels carrers que separen aquells edificis immensos que donen un nou perfil a la ciutat. Està pràcticament acabat, però encara hi queden restes de moviment de terra i algun solar en obres on la marca dels paletes hi és ben present. Després de voltar una estona, amb el trípode sota el braç, i veient les façanes dels edificis amb la llum de l' última hora de la tarda, he arribat a l'auditori on es lliuren els Premis Creatic 2010. Hi he entrat, he demanat per la Yolanda (persona a la qual vam demanar permís per poder assistir a l'acte) i en un ambient d'elegància i de nit de gala, on jo era l'únic que anava vestit amb un polar, texans i bambes, m'ha acompanyat cap a la sala on es faria l'entrega de premis. Allà, m'hi he trobat amb antics companys de TVM  i Maresme Digital; en Ferran, l'Oriol, en Jaume i  l'Esteban (de Claraboia Audiovisual, un dels encarregats de fer el grafisme de la vetllada).

He deixat els estris en un racó, he plantat trípode i he provat la nova incorporació de l'equip, la Cannon HD proporcionada pel SAV Foto de la UVic.

Més tard, ha arribat en Neil, acompanyat de la Moon i d'un altre amic. He fet un pla general captant com baixaven les escales i, de sobte, en Neil ha desaparegut. Al cap d'una estona, encuriosit, he decidit apropar-m'hi i m'he trobat la Moon i l'amic, però en Neil no hi era. Resulta que ha anat al lavabo! El veig sortir d'una porta, se m'acosta i acompanyat d'un somriure, em dóna la mà.  Hem estat intercanviant unes paraules, m'ha dit que no sabia què hi feien allà, que tot eren empresaris i que no hi pintaven res, que no sabia perquè havien vingut. Li he transmès unes paraules de suport, però jo crec que, en el fons, ell sap que va desencaminat i que ha fet bé presentant-se a aquest premi i venint, aquí, aquesta nit.  Vestit a la seva manera, amb uns pantalons que sonen a Do (blau cel), un jersei negre i aquelles sabates acabades en punta que el caracteritzen.

Un cop iniciada l'entrega, fent una mirada al públic des de la meva posició (al passadís lateral), es veu clarament una persona que destaca enmig de la llum tènue de la sala. Tot són americanes, vestits foscos i de gala, pentinats elegants...  en contrapartida, i a primer cop d'ull, en Neil, amb l'eyeborg al cap i el seu cabell ros, destacant entre la resta, com una premonició del que passarà.

Ha arribat el moment, tensió en l'ambient, suspens... "Primer Premi Creàtic 2010, amb 9.000 € de subvenció, un any a un despatx de la Incubadora del Tecnocampus i la creació de la pàgina web... Neil Harbisson i Moon Ribas, de la Fundació Cyborg!".
                     
                                                                                      Roger Soldevila

No hay comentarios:

Publicar un comentario